LEVERANS

Postpac AB är en av våra samarbetspartners och ett av Nordens största och bästa logistik företag. Det är via dem alla våra leveranser går. Du kan alltså vara säker på att få din beställning tryggt och snabbt!

Avisering om leverans
En avisering kommer att skickas till dig antingen via sms eller e-post när ditt paket har nått ombudet. Där finner du hos vilket ombud som du kan hämta ditt paket, samt löpnummer som du måste visa upp tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut det. Om paketet hämtas av en annan person måste denne uppvisa både sin egen samt din legitimation.

Utlämningsställe
Ditt paket kommer till närmaste Schenker Ombud som finns på ditt vanliga utlämningsställe. Till exempel bensinstationen eller Ica butiken. Se var du hittar ditt närmsta utlämningsställe genom att klicka på länken här: Sök närmaste Schenker Ombud här.

Transportskador
Alla transportskador ska anmälas direkt samma dag till DB Schenker som står för alla skador som uppkommer efter det att din beställning lämnat vårt lager hos Postpac.

Fraktkostnader
Hos Shoplife erbjuder fri frakt vid köp av överstigande 500 kr. Gäller frakt till Schenker Ombud och endast Sverige.

Outtagna paket
Ombudet har sedan kvar paketet hos sig i 14 dagar. En påminnelseavisering kommer att skickas ut sju dagar efter att paketet ankommit till ombudet. Har paketet inte hämtats ut efter dessa 14 dagar kommer det att skickas tillbaka till oss. För outlösta paket hos Schenker Ombud debiteras en avgift på 179 kr för frakt och retur.